Escola de Bordils - 6è (Bordils)

Evaluation of Portabella´s fragment of Miró Tapís

Introduction

We watched this fragment Miró Tapís by Pere Portabella in 5th and 6th level in preparation for creating our own short film of Can Torra. The following article is an example of how we evaluate film fragments.

Evaluation

The clip/fragment begins with views of the fields surrounding the rural home, in the town behind them using a panoramic in order to the property, Mas Miró. By the light of dawn, in silence the views see Mas Miró as it is in early morning. Suddenly, the viewer hears the natural sounds of the environment: birds, roosters, chickens, and ducks, building emotional intensity. Sounds allow the viewer to enter into this space with all senses, walking up the closer along with the rest of the town. The house is first seen in a worm´s eye view while listening to the sounds of the environment. The second view of this old farm house is from far away; a fixed shot of the majority of the house, with views of the garden in front of the farmhouse. In a fixed plane there is an interposed tree. The majority of the planes are panoramic. There are 6 different shots and 2 or 3 changes of light. 

Escola de Bordils - 6è (Bordils)

FILMIN "LE QUATTRO VOLTE"

“Le Quatro Volte” és un film italià de Michelangelo Frammartino, es va estrenar l’any 2010 i va ser la millor pel·lícula europea de l’any 2011.

Després d’haver vist la pel·lícula i haver llegit la sinopsis, sabem que el significat del títol són quatre vides entrellaçades entre sí però que són completament diferents les unes de les altres; la del pastor, la de la cabreta, la del pi i la del carbó vegetal. Quan un mor, neix l’altre. (Amb aquest ordre).

Aquesta pel·lícula podria estar a la categoria “Pas del temps amb el món” ja que és un pas del temps en aquest poble i hi ha plans amb el mateix enquadrament però gravats a diferents hores del dia. Hi ha forces panoràmiques i algunes al mateix lloc que d’altres. Hi ha plans del món, tràvelings i retrats. En aquest film, el director aconsegueix expressar les emocions i fer que entenguem el que vol dir-nos sense diàleg.

“Le Quattro Volte” és un cicle de la vida ambientat en un poble petit, de pagès i força antic. En aquesta història, els personatges són figurants, els protagonistes són l’espai i el dia a dia d’aquest poble.

L’escena que m’ha agradat més ha estat quan al final, uns senyors estan construint una carbonera i al costat n’hi ha una altra que treu fum, és molt bonic ja que el fum va fent aparèixer i desaparèixer la carbonera que estan construint, com un element interposat. (AINA)

El meu pla preferit és quan el pastor s’asseu a terra, a l’ombra d’un arbre a reposar i li toca una mica de llum a la cara, també m’agrada pel joc que fan les ombres de l’arbre a terra i a sobre del senyor. (ENRIC)

 

Trobo interessant l’escena en que neix la cabreta ja que aquesta és una de les quatre vides entrellaçades. Tots tres són plans tancats, tant de la cabreta petita com de la gran. (PAU.B)

Recomanaríem “Le Quattro Volte” per a nens a partir de Cicle Superior perquè és difícil d’entendre per a nens més petits i se’ls hi faria pesada. És una pel·lícula molt interessant que tracta del cicle de la vida.

Aina, Enric i Pau B

Escola La Immaculada (Vilassar de Dalt)

Visionat Des de la finestra de David Perlov

VISIONAT 

DES DE LA FINESTRA

De DAVID PERLOV

 

-“És una finestra”

-“És veuen cases, plantes, flors...”

-“En Perlov està dins d’una casa i fa una “peli” des de la finestra”

-“Dura poc”.

-“Parlen”

-“En Perlov està lluny perqué la finestra es veu petita” En Najim tracta d’explicar-nos que el fotògraf s’ha posat lluny de la finestra i per això es veu més petita.

-“La càmara es mou una mica” Dedueixen que el que veiem no és una foto.

-“També fa “fotos” del carrer quan plou”

-“Com nosaltres!”

-“Gent caminant!”

-“Cotxes!”

-“Es veuen cases i altres finestres”.

Escola de Bordils - 6è (Bordils)

FILMIN - "EL CIRC"

 

“El circ” és una pel·lícula en que en Charles Chaplin fa de director i de protagonista, és en blanc i negre, muda i còmica. Es va gravar i estrenar als Estats Units l’any 1928, va tenir diferents premis  i molt d’èxit.

Quan vam veure el cartell a Filmin, ens va animar a veure la pel·lícula ja que hi surt en Charlot, en Charles Chaplin, parlant amb un pallasso, un personatge divertit.

El títol  té molta relació amb la història, perquè quasi totes les escenes estan gravades en un circ. Tracta d’un senyor pobre que no té ni feina ni diners i caminant per una fira,  és confós per un lladre i  perseguit per la policia. Fugint de l’oficial entra en un circ i sense adonar-se’n es converteix en la estrella de la funció, fa riure a la gent i el contracten.

Tot i no haver-hi diàleg, la història s’entén perfectament, perquè els personatges es saben expressar  molt bé. A la pel·lícula no hi ha moviments de càmera, en aquella època encara ningú els utilitzava, tot són plans fixes. En tot moment, hi ha una música d’en Günter Kockan que acompanya la pel·lícula.

L’escena que m’ha emocionat més ha sigut la que el protagonista passa per la corda fluixa del circ, és un pla molt bonic. (Óscar)

 En canvi a mi, l’escena que m’ha agradat més és la que el protagonista entra en una sala de miralls, com que en aquella època encara no hi havia  moviments de càmera, s’havia de buscar el moviment d’una altra manera, i en aquesta escena hi ha molt de moviment. És molt divertida! (Estel)

Ens ha agradat un dels últims plans en el qual els cavalls aixequen pols i  això crea un efecte molt bonic.  (Anna i Pau A.)

La recomanaríem perquè és d’humor, moltes escenes fan riure i per molt que sigui muda entenem perfectament totes les escenes i moments, a més a més, la música ajuda molt perquè en les escenes tristes hi posen una música de violí, en canvi en altres com  la que es queda atrapat en una gàbia amb un lleó posa una música que sembla realment que tingui por. En els nens les pel·lícules d’en Chaplin els hi agraden molt,  passa el temps molt ràpid, t’ho passes molt bé, és d’un cineasta molt conegut i podem aprendre moltes coses sobre com gravaven abans.

Creiem que no canviaríem res ja que la pel·lícula tal com està filmada és original i única.

Anna, Estel, Óscar, Pau A. i Pol

Institut Moisès Broggi - Batxillerat (Barcelona)

Cartells de cinema d'autor

Tallers Modulars

Després de visionar i comentar a classe diversos films de FILMIN, proposem a l'alumnat fer cartells a la manera de diversos il·lustradors contemporanis. Aquest treball l'hem fet des de la matèria de Dibuix i Tècniques de 1r de Batxillerat d'Arts. Actualment els cartells estan exposats a la biblioteca Caterina Albert situada al Camp de l'Arpa i el Clot.

El resultat us el mostrem a continuació, increïbles il·lustracions:

 

D'esquerra a dreta: cartell de l'alumna Paula D. a la manera de Charles Burns i cartell de l'alumna Sara F. a la manera de Hiro Taniguchi.

 

D'esquerra a dreta: cartell de l'alumna Laura R. a la manera de Daniel Clowes i cartell de l'alumna Natalia G. a la manera de Charles Burns.

 

D'esquerra a dreta: cartell de l'alumna Alejandra D. a la manera de Brittney Lee i cartell de l'alumna Cèlia R. a la manera de Sara Herranz.

  

D'esquerra a dreta: cartell de l'alumna Beth P. a la manera de Blex Bolex i cartell de l'alumna Alba P. a la manera de Paula Bonet.

 

D'esquerra a dreta: cartell de l'alumna Laia G. a la manera de Blex Bolex i cartell de l'alumna Ingrid Arbiol a la manera de Charles Burnes

 

D'esquerra a dreta: cartell de l'alumna Raquel G. a la manera de André de Freitas i cartell de l'alumne Marcel V. a la manera de Ugo Gattoni.

 

D'esquerra a dreta: cartell de l'alumna Emma E. a la manera de Brecht Vanderbrouche i cartell de l'alumne Xavi C. a la manera de Charles Burns.

 

D'esquerra a dreta: cartell de l'alumna Cristina L. a la manera de Britney Lee i cartell de l'alumna Elena P. a la manera de Antonio Soares.

 

D'esquerra a dreta: cartell de l'alumna Berta N. a la manera de Jaime Hernández i cartell de l'alumne Christian B. a la manera de Max.

 

D'esquerra a dreta: cartell de l'alumna Laia S. a la manera de Fiona Staples i cartell de l'alumna Laia M. a la manera de Pilar Bonet.

 

D'esquerra a dreta: cartell de l'alumna Aina H. a la manera de Fiona Staples i cartell de l'alumna Noèlia R. a la manera de Jaime H.

  

D'esquerra a dreta: cartell de l'alumna Miriam R. a la manera de Javier Mariscal i cartell de l'alumna Paula D. a la manera de Charles Burns

I per últim el cartell de l'alumna Mar P. a la manera de Daniel Clowes.

A continuació us mostrem imatges del treball de documentació que van fer els alumnes prèviament, un magnífic anàlisi dels il·lustradors.

Institut Castell d'Estela (Amer)

Ulls de cinema

Tallers Documentals

SABEU DE QUI SÓN AQUESTS ULLS?

QUIN PERSONATGE HI HA AL DARRERE? QUIN ACTOR O ACTRIU? DE QUINA PEL.LÍCULA? DE QUIN DIRECTOR?

Us presentem l'exposició que els alumnes de Dibuix artístic de 2n de Batxillerat d'Arts hem muntat a l'entrada de l'institut amb dibuixos de gran format d'Ulls de cinema, fets amb carbonet i barres de conté.

No ens hem basat en les pel.lícules de Filmin però sí en alguns clàssics i en algunes pel.lícules més comercials (bé de fet hem estat molt americans al fer les tries).

Si sabeu contestar a les preguntes, si us plau, envieu-nos un comentari!

Autors: Albert Arbat, Aleix Escura, Diana Fuentes, Neret Gelabert, Maria Moretones, Oriol Noguer, Arnau Pascasi, Stefano Rosso, Andrey Rozbytskyy i Erna Toepfer. Professora: Dana Carrillo.

  

 

 1  

2

3 

4

5

6

Institut Castell d'Estela (Amer)

Article sobre Moving Cinema a la nostra revista

Tallers Documentals

Hola a tothom, us volíem explicar que al número 92 de la revista del nostre institut, anomenada TAL COM SONA, hi hem publicat un article per explicar què és Moving Cinema i què hem estat fent amb els visionats de pel.lícules de Filmin. També hi hem posat el comentari de 3 revistes. Us adjuntem la portada de la revista del passat trimestre i les dues planes de l'article, en format imatge, per si ho voleu llegir.

               

Escola Àngel Baixeras (Barcelona)

THE KID, Charles Chaplin

El passat 20 de març vàrem anar a la Filmoteca a veure "The kid" de Charles Chaplin. La Laia ens esperava per acompanyar-nos.

Ens va entusiasmar. 

Charles Chaplin va fer aquesta pel·lícula als Estats Units just després de que a Barcelona féssin la nostra escola.

Ens van explicar com feia les seves pel·lícules.

Nosaltres ja ens havíem fixat en que la càmera estava quieta.

Vam descobrir que malgrat que era cinema mut, podíem entendre-la tota.

 

Ara veruem El Circ!

Pàgines