CPI Curros Enríquez (Pazos de Borbén)

Presentación de "Mudando lares" no Cgai

Tallers Documentals

Somos alumnos de 6º curso do CPI Curros Enríquez en de Pazos de Borbén, un pequeno pobo de 3.000 habitantes da provincia de Pontevedra.

Para nós é importante o tema da emigración a Brasil: todos temos algún membro da nosa familia, coñecido ou veciño que emigrou a Salvador de Bahía e moitos deles volveron traendo una grande influencia como son as casas indianas que saen na nosa curtametraxe.

Durante o curso fixemos moitos visionados de fragmentos: nos gustaron máis os de Guerin que despois nos serviu en moitas ocasións de inspiración (sobre todo Tren de Sombras); tamén os fragmentos de Mercedes Álvarez e o contacto que tivemos con ela mediante o blog. Todos estos visionados serviron para cambiar a nosa forma de ver as paisaxes (a luz, o son) e permitíronnos coñecer cineastas que non coñecíamos.

Inspiración

O maior referente para o noso proxecto foi Jose Luís Guerin, tanto para a gravación de espacios como de retratos. Guerin, en Tren de Sombras gravaba desde os pequenos detalles nos que non se sabía o que estábamos a ver ata os planos abertos nos que nos ensinaba todo o espacio, (o que fixemos na gravación das casas indianas). Tamén na casa de Ramiro Castro onde sae un can polo pasillo, nos inspiramos nas ovellas deste mesmo fragmento de Guerin

En Innisfree nos fixamos en como facía os retratos, nos que elixía os lugares habituais da xente (a igrexa, o bar…) e os retrataba presentándoos el mesmo. Nós fixemos igual, retratando aos emigrantes retornados na súa casa, no seu lugar de pasar a tarde… e fumos nós os que puxemos voz a súa historia.

Para gravar os interiores das casas nos fixamos moito en como facía Pere Portabella cando gravaba o interior da casa de Lorca en Mudanza. Tamén nos interesou como empregaba o sonido para conseguir movemento e dar unha determinada impresión dun lugar concreto da casa.

Por último temos como referente a Manuel Mozos en Ruínas. Este é un dos nosos fragmentos preferidos nos que nos inspiramos para gravar a nosa casa indiana abandonada, de tal forma que hai algúns planos que sen darnos conta son practicamente iguais aos del.

Proceso de gravación e rodaxe

Antes de gravar visionábamos fragmentos con Ángel (o cineasta) que nos puideran servir de referencia e, moitas veces levábamos capturas de determinados planos para poder recordalas e telas presentes durante a rodaxe. Sen embargo, moitas veces era despois na clase cando nos dábamos conta ao revisar os nosos planos con Ángel, que moitos eran moi parecídos aos que traballáramos de Guerin, Manuel Mozos ou outros cineastas.

Cousas que nos resultaron difíciles: custounos bastante que a xente se deixara gravar. Non os retratados senón aquela xente coa que queríamos ensinar a vida do pobo. Tamén nos costou atopar como dar movemento aos planos das casas, e moitas delas o teñen gracias ao sonido. Resultábanos difícil facer as panorámicas que tiñamos que repetir moitas veces porque ou íbamos moi rápido, ou non era bo  o movemento. Tamén tivemos mala sorte co tempo, e tivemos que cancelar algún día de gravación, aínda que ao final un dos planos que máis nos gusta é o ruído das gotas da chuvia nas galerías da casa de Ramiro Castro que incluso parece que fan música.

Que nos gustou máis: o que máis disfrutamos é o de traballar xuntos, de facer amigos que estando na mesma clase non coñecíamos moi ben. Tamén coñecemos sitios novos nos que non poderíamos ir se non estiveramos gravando a curtametraxe e sorprendeunos moitas cousas que non coñecíamos do noso pobo.

Conclusión do proxecto: estamos moi contentos de chegar ata aquí porque fixemos un grande esforzo e estamos sorprendidos de todo o que conseguimos facer sendo só uns nenos. Aprendimos a valorar as películas de cine, que non pensamos que fora tan complicado facer cada plano e toda a xente que fai falta para gravar. E nos parece importante o que aprendimos traballando coa xente maior coa que conversamos dándonos  conta que hai moitas persoas que teñen cousas interesantes que nos poden contar.

CPI Curros Enríquez (Pazos de Borbén)

Correspondencia con Mercedes Álvarez

Tallers Documentals

O venres 27 de febreiro tivemos a alegría de que Mercedes Álvarez fixera un comentario ao noso primeiro traballo sobre un fragmento de “El cielo gira”.

Os alumnos estaban moi sorprendidos e emocionados e produciuse un cambio á hora de falar da cineasta. Mercedes pasou a ser unha persoa en abstracto a ser unha persoa que pode ver o que facemos e que interactúa con nós. Foi entón cando xurdiu a pregunta de como sería en realidade Mercedes Álvarez, como sería a súa forma de falar... buscamos en internet e apareceu o programa de Versión Española na que presentaban “Mercados de futuro” e estivemos vendo uns fragmentos.

Esta semana estivemos pensando na clase a nosa resposta ao seu comentario. Todos querían expresar a alegría, sorpresa, nervios e  ilusión que nos facía que leera os nosos traballos. Esto é o que escribimos:

CPI Curros Enríquez (Pazos de Borbén)

Inspirámonos en Mercedes Álvarez

Tallers Documentals

Esta semana estivemos traballando de novo un fragmento de Mercedes Álvarez. Antes do nadal estivemos buscando cadros de Pello Azketa, sobre os que se inspiraba Mercedes nas súas gravacións. Nesta ocasión fixemos o proceso inverso: eliximos un fotograma da súa gravación e o empregamos como inspiración para facer os nosos propios cadros. Estos son algúns dos debuxos feitos por Leticia, María e Óscar…

Así queda o noso muro de cine cos novos debuxos, á espera dalgúns novos que se fagan durante esta semana.

CPI Curros Enríquez (Pazos de Borbén)

Sesión 19 de febrero

Tallers Documentals

Hoy jueves 19 de febrero estuvimos comentando entre todos las fechas programadas de Cine en Curso para los próximos meses. Las anotamos en el encerado, en nuestras libretas de cine y después las pusimos en el muro, marcando bien las fechas en colores (¡sobre todo la fecha de entrega de la película y la de su estreno!).

Después hicimos grupos de investigación para desarrollar una parte de la fase de documentación. Los grupos fueron libres en cuanto a número y composición ya que se hicieron en función de las posibilidades de trabajar juntos fuera del horario escolar. Al final los grupos quedaron compuestos por:

Grupo 1: Pablo, Kevin, Joel y Óscar                           

Grupo 2: Abel, Víctor, Jose y Adrián

Grupo 3: Sheila, Uxía y Leticia

Grupo 4: Ana y María

Quedan pendientes de asignar a un grupo Juan y Álvaro, porque tienen que preguntar en casa la posibilidad de desplazarse.

La siguiente tarea fue preparar entre todos el próximo trabajo que se hará en grupo fuera del centro y que consiste en retomar el contacto con alguna de las personas a las que se le realizó la encuesta que elaboramos antes de navidad para hacer una recogida de datos más exhaustiva y detallada.

El objetivo de esta tarea es que, además de la documentación que aporta, practicamos el retrato, el trabajo en grupo y las posibilidades de analizar en el aula todos juntos la información y la grabación.

Repasamos lo trabajado con Ángel en la sesión de diciembre (sobre aquello que nos interesaba saber sobre el tema de la emigración y que tenemos pegado en el muro de cine) y elaboramos unas guías para la recogida de datos:

1-      Siempre que se pueda que se grabe la conversación en audio y vídeo para recordar lo que aprendimos a la hora de hacer un retrato y poder visionarlo en clase entre todos con posterioridad.

2-      Se trata de hacer una grabación que no tenga formato de entrevista con pregunta respuesta, si no como un diálogo.

3-      Hacemos una lluvia de ideas sobre lo que podría interesarnos que nos contaran:

4-      Hacemos una ficha de datos para anotar en nuestra libreta de cine en cada retrato que se haga:

Nombre completo (y si se conoce por algún apodo)del entrevistado

Fecha y hora de la entrevista

Lugar de la entrevista

Forma de contacto posterior

Si estaría dispuesto en caso necesario a salir en nuestra película

5-      Anotar en la libreta también aquellos otros datos que veamos que pueden ser interesantes.

CPI Curros Enríquez (Pazos de Borbén)

Fragmento El cielo gira, de Mercedes Álvarez

Tallers Documentals

Antes do Nadal estivemos traballando cun fragmento que nos gustou moito e é o de “El cielo Gira” de Mercedes Álvarez.

Cando o visionamos, estas son as cousas que se nos chamaron a atención:

El cielo gira Espacios 1  El cielo gira Espacios 2

Tamén aprendimos  que esta película estaba inspirada nun cadro do pintor Pello Azketa, polo que buscamos imaxes de cadros del para poder comparalos co fragmento de Mercedes Álvarez. Nos sorprendeu moito o que se parecían, sobre todo o primeiro cadro que vimos que foi este que se chama “Las horas y los días”. Fixemos unha copia do cadro nas nosas libretas de cine e para o muro da clase.

El cielo gira Pello  El cielo gira 4

Aproveitamos tamén para buscar o lugar onde Mercedes Álvarez grabou este fragmento: buscamos Soria no mapa de España e falamos de cómo pode ser o pobo ou aldea no que está Mercedes (ten que ser un pobo pequeno, no que non hai moitas construccións...).

CPI Curros Enríquez (Pazos de Borbén)

Diario de espazos

Tallers Documentals

ADRIÁN

Estou a gravar o millo da miña avoa o 27 de novembro de 2014.

ÁLVARO

Decembro. Pola mañá cedo, gravo dende a miña habitación. O ceo está nublado.

JUAN

Nespereira, en Pazos de Borbén. Un atardecer en diciembre.

SHEILA

Sábado, son as sete da tarde. No torreiro, ao lado da miña casa estou gravando o solpor.

 

CPI Curros Enríquez (Pazos de Borbén)

Presentación

Tallers Documentals

Ola, moi boas! 

Somos os alumnos de 6ºB do C.P.I. Curros Enríquez en Pazos de Borbén (Pontevedra). Somos  dez nenos e cinco nenas de entre dez e doce anos. 

Presentámonos a “Cine en curso” para aprender, traballar xuntos e vivir cousas novas. Estamos moi contentos de que nos elixiran para participar neste proxecto.

Gústanos o cine e ver películas e agora temos a oportunidade de poder facelas.

 

Presentacion